خبر خوش برای افراد جویای کار | افزایش سرعت جذب نیرو در آموزش و پرورش

وزارت آموزش و پرورش قصد دارد سرعت جذب نیرو در این وزارتخانه را بالا ببرد.
خبر خوش برای افراد جویای کار | افزایش سرعت جذب نیرو در آموزش و پرورش
کد خبر : ۴۰۹۷۵

مشاور وزیر آموزش و پرورش با اشاره به نزدیک شدن آموزش و پرورش به قله بازنشستگی نیروها، از سرعت گرفتن جذب منابع انسانی جدید خبر داد.

سجاد صدیقی درباره آزمون دبیری اظهار کرد: آزمون‌هایی که به صورت ملی برگزار می‌شود دارای پشتوانه قانونی است و در مراجع ذی صلاح قابل نقد هستند.

صدیقی اضافه کرد: در گذشته و اواخر دهه ۶۰ و اوایل دهه ۷۰ قله‌ای در پذیرش نیرو در آموزش و پرورش داشتیم که به دلیل نیاز کشور و وجود مدارس به شیفت، این کار صورت گرفت.

وی با اشاره به خیز کشور در آن دوران برای توسعه و الزام آموزش و پرورش برای تقویت در زمینه منابع انسانی اظهار کرد: همین اتفاق هم افتاد و مدارس سه شیفت به دو شیفت تقلیل یافت و حد کلاس‌ها نیز کاهش یافت.

صدیقی در گفت‌وگویی رادیویی اضافه کرد: موعد بازنشستگی آن افراد رسید و در چند سال گذشته حجم بالایی از این نیرو‌ها بازنشسته شدند و قله بازنشستگی را طی می‌کنیم که منجر به نیاز جدی خواهد بود.

مدیر پروژه استخدامی آموزگاری وزارت آموزش وپرورش ادامه داد: فرایند جذب و گزینش و استخدام امسال، قابل الگو برداریِ دیگر دستگاه‌های دولتی است و استخدام از دانشگاهیان نیز طراحی خاصی داشت و کل آن در آموزش و پرورش رقم خورد؛ از این رو زمان برای جذب نیرو کوتاه است، ولی دستگاه عزم جدی دارد که به دلیل قدرت و وسعت آموزش و پرورش، استخدام‌ها را با رویکرد علمی پیگیری کند.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر
نظرات بینندگان
فرهنگی بازنشسنه از اصفهان
ارسالی در
تا زمانی که حدود ۵۰ درصد کمبود معلم را از حق التدریس معلمان بازنشسته فرهنگی تامین می کنید و حاضر به پرداخت حق الزحمه ی ناچیز آنها بصورت ماهانه هم نیستید هرگز به جذب معلم فکر نخواهید کرد
یک شهروند
ارسالی در
بهترین کار این است که افرادی که بازنشسته هستند اما دنبال تمدید هستند بازنشسته شوند تا راه برای جذب نیروهای با استعداد جوان هموار شود و بیکاری کاهش پیدا کند